niedziela, 17 marca 2013

Odżywka ułatwiająca rozczesywanie włosów

Z racji tego, że mam długie, kręcone i plączące się włosy długo szukałam czegoś, co pomogłoby mi je rozczesać po myciu. Włosy u nasady mam raczej przetłuszczające, a końcówki tak jak to przy kręconych bywa - suche, więc taka odżywka musi je też nawilżać. Używałam wielu produktów, ostatnio biovax nieźle się spisywał, ale w ogóle nie podobał mi się jego zapach, postanowiłam więc zrobić coś swojego. W związku z tym, wymyśliłam bardzo prostą w przygotowaniu mgiełkę do włosów do stosowania po myciu.


Co będzie potrzebne?

- pojemniczek ze spryskiwaczem (mój ma ok 50ml)

- czysty sok z aloesu

- olej/oleje naturalne (te, które dobrze się sprawdzają na włosach to np arganowy, z dynii, makadamia)

- olejek eteryczny o zapachu jaki lubisz np. pomarańczowy czy lawendowy dostępne na tej samej stronie co oleje

Buteleczka pierwsza z prawej to gotowa wstrząśnięta odżywka, a ostania to olej makadamia - tyle że napisy się starły

Przygotowanie

Do pojemniczka wlewamy aloes (prawie do końca - tak żebyśmy wszystko mogły wymieszać), wlewamy do tego parę kropli oleju (na moją ok 50ml buteleczkę wlałam 10 kropel oleju arganowego i 10 kropel makadamia), dolewamy olejku eterycznego, u mnie są to 4krople (najbardziej lubię pomarańczowy). Zakręcamy pojemnik i wszystko mieszamy. GOTOWE! Prawda że proste?


Czego się spodziewać i jak używać?

Włosy o wiele łatwiej się rozczesują - i to był dla mnie priorytet. Zauważyłam też, że końcówki są lepiej nawilżone. Warto pamiętać, by NIE nakładać jej u nasady, raczej od połowy włosów. Zawsze przed użyciem należy wstrząsnąć, by oleje się zmieszały.


 Gdzie kupić składniki?

Sok z aloesu dostępny jest w aptekach za ok 10-30zł (mój jest firmy PRIMA i kupiłam go za 10zł w SuperPharm w złotych tarasach), w sklepach z naturalnymi półproduktami itp. Jeśli kupimy dużą butelkę, to oprócz tej mgiełki aloes możemy dodawać do szamponu czy odżywki, ale też możemy robić sobie nim płukankę włosów - aloes silnie nawilża.

Przechowywanie
Mgiełkę z podanych przeze mnie składników należy trzymać w lodówce. Poza tym pojemniczek musi być niewielki, by szybko zużyć produkt (w ok 3 tygodnie). Jeśli kupicie aloes z większą zawartością konserwantu, czas ten znacznie się wydłuży (no ale mi chodziło o to, by był naturalny). Skład aloesu powinien być jednak jak najkrótszy i ważne, by nie było w nim miąższu i cukru (jak np w aloesie do picia) bo poskleja nam włosy.


Jeśli szukasz czegoś naturalnego i pomagającego rozczesywać włosy, to ta odżywka spełni Twoje oczekiwania:)
Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz